NASI PRELEGENCI:
Klaudia Stano Mirosław Żurek Monika Szekiel-Mnich Jolanta Niewińska
Barbara Górka Mirosława Bochner Katarzyna Wilk
Anna Gucwa Karolina Malinowska Mateusz Konieczny
PRELEGENCI – bio:
Klaudia Stano – Project managerka, edukatorka, trenerka i analityczka danych. Współtworzy Mapę Karier. Z fundacją Katalyst Education związana od 2018 r. Na co dzień rozwija nowe funkcjonalności strony, tworzy materiały edukacyjne dla uczniów i nauczycieli oraz prowadzi webinary i szkolenia popularyzujące Mapę Karier i doradztwo zawodowe. Klaudia zajmuje się również analizą i wizualizacją danych, pomagając fundacji w podejmowaniu trafniejszych decyzji dotyczących rozwoju projektów. Autorka bloga jezykdanych.pl.
dr Mirosław Żurek – miroslaw.zurek@itee.lukasiewicz.gov.pl – tel. 604629322
Doradca zawodowy, trener, nauczyciel akademicki, pracownik naukowo-badawczy w Centrum Badań Edukacji Zawodowej i Zarządzania Innowacjami w Łukasiewicz – ITeE w Radomiu. Od 1996 roku zajmuje się m.in. badaniami w zakresie doradztwa zawodowego, rynku pracy i szkolnictwa zawodowego. Wspiera wprowadzanie wątku przyszłości w doradztwo zawodowe. Autor i współautor ponad 100 publikacji.
Barbara Gorka – doradczyni kariery, specjalistka ds. aktywizacji osób ze szczególnymi potrzebami, projektantka usług (School of Form SWPS), trenerka i superwizorka, ekspertka Fundacji Imago w międzynarodowych projektach, w ramach których realizuje procesy adaptacji zagranicznych narzędzi dla specjalistów z sektora usług społecznych. Od lat pracuje na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnościami – jako doradca zawodowy w szkołach integracyjnych oraz w Warsztatach Terapii Zajęciowej i Zakładach Aktywności Zawodowej czy jako doradca – orzecznik w Powiatowym Zespole ds. orzekania o niepełnosprawności. Wdrażała innowacyjny model Centrum Asystentury Społecznej dla osób z niepełnosprawnościami oraz usługi opieki wytchnieniowej (short break) dla ich otoczenia społecznego.Na gruncie naukowym interesują ją głównie holistyczne podejście do klienta w odniesieniu do teorii konstruktywistycznych oraz aktywizacja osób z niepełnosprawnościami na bazie ich zasobów (np. angażowanie ekspertów przez doświadczenie). Skupia się na projektowaniu usług dostępnych dla użytkowników (#servicedesignforcare). Koordynatorka audytów dostępności. Autorka publikacji o potrzebach osób z niepełnosprawnościami m.in. poradników dla pracodawców, tworzących dostosowane stanowiska pracy czy książki „Poradnictwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci i młodzieży w szkołach i ośrodkach specjalnych” (https://doradztwo.ore.edu.pl/poradnictwo-edukacyjno-zawodowe-dla-dzieci-mlodziezy-szkolach-osrodkach-specjalnych/). Współpracuje z krajowymi i zagranicznymi organizacjami, działającymi na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami (m.in. International Short Break Association). Aktualnie koordynatorka projektów „Dostępne poradnictwo zawodowe” oraz „Virtual Reality w Zatrudnieniu Wspomaganym i Poradnictwie Kariery” w Fundacji Imago oraz projektantka innowacji społecznych (www.fundacjaimago.pl).
Mirosława Bochner – nauczycielka konsultantka w Regionalnym Ośrodku Metodyczno-Edukacyjnym „Metis” w Katowicach, psycholożka, trenerka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, coach ACC International Coach Federation, członkini Wojewódzkiej Rady Zdrowia Psychicznego powołanej przez Marszałka Województwa Śląskiego. Absolwentka wielu szkoleń prowadzonych przez specjalistów z Polskiego Instytutu Ericksonowskiego w Łodzi, Instytutu Gestalt w Krakowie, Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodka Synapsis w Warszawie. Po przeszkoleniu w zakresie terapii psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym.
Od lat zajmuje się tematyką związaną z profilaktyką i wzmacnianiem zdrowia psychicznego, budowaniem odporności psychicznej, rozwijaniem zaradności i skuteczności u dzieci i młodzieży oraz kształtowaniem adekwatnej samooceny. Prowadzi szkolenia z dorosłymi w zakresie budowania poczucia wartości, odporności psychicznej, treningów umiejętności społecznych, asertywności i radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych (śmierć, żałoba, myśli samobójcze). W pracy z ludźmi interesuje się tym, co drugi człowiek wnosi do relacji i jak może ten potencjał wykorzystać w kierunku świadomego rozwoju osobistego.
Katarzyna Wilk – nauczycielka konsultantka w Regionalnym Ośrodku Metodyczno-Edukacyjnym „Metis” w Katowicach, trenerka i metodyczka zdalnego nauczania, ratowniczka czytelnictwa, turystka rowerowa. Projektuje i prowadzi e-szkolenia dla dorosłych, przede wszystkim w zakresie kompetencji cyfrowych i społecznościowego uczenia się. Oswaja nauczycieli z wolnymi licencjami i otwartymi zasobami edukacyjnymi. Entuzjastka design thinking i zwinnego zarządzania projektami w środowisku edukacyjnym. Członkini zespołu koordynującego program Ratownicy Czytelnictwa oraz wolontariuszka w grupie Czytająca Polska. Wierna sympatyczka grupy Obszar Warowny „Śląsk” na Rowerze. Ulubione trasy rowerowe: długie, dużo pod górkę, najlepiej w nieznane i najchętniej nocą przez las.
Warsztaty z wykorzystaniem gier
Monika Szekiel-Mnich – nauczycielka przyrody, geografii i chemii, ologofrenopedagozka i surdopedagożka, obecnie konsultantka ROM-E „Metis” w Katowicach. Pasja do tworzenia escape roomów pokazuje jej kreatywne podejście do nauczania i angażowania uczniów w ciekawe i interaktywne lekcje. Autorka licznych nietypowych zadań, doświadczeń i projektów dla uczniów. Nauczycielka z pasją i mnóstwem kreatywnych pomysłów na prowadzenie lekcji off- i online. Pasjonatka umiejętnego wykorzystywania nowych technologii w dydaktyce. Jedna z polskich ambasadorek Wakelet. Należy do grupy eduzmieniaczy Superbelfrzy. Prywatnie lubi piec torty i piesze wycieczki.
Jolanta Niewińska – pedagożka społeczno-opiekuńcza, terapeutka pedagogiczna oraz integracji sensorycznej, oligofrenopedagożka, doradczyni zawodowa z doświadczeniem prowadzenia Szkolnego Ośrodka Kariery dla gimnazjalistów oraz licealistów, obecnie konsultantka ROM-E „Metis” w Katowicach. Posiada doświadczenie pracy na stanowisku doradcy zawodowego, pedagoga szkolnego oraz nauczyciela współorganizującego proces kształcenia. Wspiera nauczycieli i specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Posiada doświadczenie w zakresie prowadzenia działań z zakresu profilaktyki uniwersalnej i programów promocji zdrowia psychicznego. Koordynatorka Regionalnego Forum Doradztwa Zawodowego.
Maciej Zegarek – doradca zawodowy w publicznych służbach zatrudnienia od 1993 roku, obecnie doradca zawodowy w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego, specjalność – polityka społeczna oraz podyplomowego studium „Zawodoznawstwo” na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz szeregu szkoleń i treningów w zakresie prowadzenia poradnictwa zawodowego indywidualnego i grupowego, pracy z grupą, planowania kariery zawodowej. Trener m.in. metody doradztwa personalnego „Spadochron”, programu szkolenia w klubie pracy „Szukam pracy”, stosowania testu „Narzędzie do Badania Kompetencji. Prowadzi poradnictwo zawodowe w formach indywidualnych i grupowych dla osób dorosłych bezrobotnych i poszukujących pracy, młodzieży wchodzącej na rynek pracy oraz dla innych osób na różnych etapach kariery zawodowej zainteresowanych rozwojem kariery. Prowadzi szkolenia metodyczne dla pracowników urzędów pracy, instytucji partnerskich rynku pracy, pedagogów, pracodawców, głównie w zakresie poradnictwa zawodowego indywidualnego i grupowego, poradnictwa zawodowego i rynku pracy dla osób niepełnosprawnych, zawodoznawstwa, rekrutacji i selekcji pracowników.
Joanna Lukasczyk – doradczyni zawodowa w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach. Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego kierunków socjologia: praca socjalna oraz ekonomia społeczna. Prowadzi poradnictwo zawodowe w formach indywidualnych i grupowych dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy, zarówno dla dorosłych zainteresowanych rozwojem kariery zawodowej jak i młodzieży wchodzącej na rynek pracy lub szukającej informacji na temat kierunków kształcenia. Trenerka szkoleń i warsztatów z zakresu przedsiębiorczości, prowadzi szkolenia ABC podejmowania działalności gospodarczej oraz Biznesplan krok po kroku, a także rozgrywki gier edukacyjnych takich jak Chłopska Szkoła Biznesu czy Detektyw. Oprócz pracy związanej z poradnictwem zawodowym angażuje się w współtworzenie projektów Rynku Pracy.
WARSZTATY
_________________________________________________________________________________________
Anna Gucwa – trenerka, coacherka, certyfikowana konsultantka DISC D3 i MTQ PLUS, kilkunastoletnia praktyczka biznesu, absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studiów podyplomowych „Zarządzania Zasobami ludzkimi” Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Ukończyła również Szkołę Trenerów „METRUM” i studia podyplomowe „Zarządzanie zespołem sprzedaży” Akademii Leona Koźmińskiego, absolwentka kursu Mindfulness, absolwentka rocznej Szkoły Inteligencji Emocjonalnej. Specjalizuje się w temacie rozwoju i wzmacniania odporności psychicznej oraz kompetencji liderskich. Autorka książki (e-booka) „wzMOCnij siebie- praktycznego poradnika budowania odporności psychicznej w świecie zmian” https://sites.google.com/view/wzmocnij-siebie/wzmocnij-siebie?authuser=0, autorka podcastu „ Wzmocnij siebie – żyj spokojnie”.
Prowadziła również program „Menedżer Pro” w telewizji internetowej, na kanale Słodki Live, autorka artykułów z obszaru rozwoju kompetencji miękkich w biznesie. Stworzyła pierwszą w Polsce aplikację mobilną dla „młodych” menedżerów, zawierającą schematy postepowania w codziennych sytuacjach menedżerskich. Aktualnie prowadzi szkolenia, webinary w formule on – line (dotychczas około 3000 godzin) w formie interaktywnych warsztatów. Sprawnie posługuje się dostępnymi rozwiązaniami pozwalającymi na aktywizację grupy podczas warsztatów. Pracuje również stacjonarnie, w oparciu o nowoczesne formy szkoleniowe, jakimi są gry szkoleniowe. W pracy z klientem aktywnie wykorzystuje metody coachingowe.
Prowadzi szkolenia i warsztaty dla kadry zarządzającej w obszarach związanych z rozwojem takich kompetencji jak: zarządzanie zespołem, zarzadzanie zmianą i budowanie odporności psychicznej w świecie VUCA, motywowanie oraz zwiększanie efektywności osobistej i radzenie sobie ze stresem.
Praca z menedżerami i pomaganie im w procesie stawania się skutecznymi szefami to pasja wynikająca z doświadczenia w byciu menedżerem oraz świadomości potrzeby rozwijania kompetencji kierowniczych. Trenerka wykorzystuje praktyczne doświadczenia menedżerskie zdobyte podczas pracy w międzynarodowych korporacjach. Do realizacji procesów rozwojowych stosuje narzędzia takie jak DISC D3™ (DISC/ TEAMS/ VALUES) oraz MTQ – narzędzie do pomiaru poziomu odporności psychicznej. Wspiera również rozwój osobisty Ekspertów i pomaga w budowaniu odporności psychicznej i radzeniu sobie ze stresem, w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym. W swojej roli trenerskiej, podczas pracy z grupami kieruje się praktyczną wiedzą zdobytą w czasie pracy w międzynarodowych korporacjach. Jej misją w uprawianiu trenerstwa jest łączenie praktyki z wiedzą merytoryczną i umieszczanie jej w konkretnych sytuacjach biznesowych.
Trenerka prowadziła autorski program Menedżer Pro, w telewizji internetowej Słodki Live. Dzieli, się w nim wiedzą, motywuje, inspiruje, porusza tematy ważne dla współczesnych menedżerów.
Poprowadziła programy z udziałem gości takich jak: Marek Kamiński, Jacek Santorski, Maciej Orłoś, prof. Andrzej Blikle.
https://www.youtube.com/watch?v=idbkLPy8chQ&t=31s
https://www.youtube.com/watch?v=DDVmqQTuBM4&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=v6VPfzD5WuQ&t=333s
dr Mateusz Konieczny – doktor nauk społecznych, socjolog i job coach, wykładowca akademicki na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie SWPS. Certyfikowany Trener FRIS®️. Ekspert Youth Wiki – Encyklopedii Komisji Europejskiej poświęconej młodzieży i polityce młodzieżowej. Ukończył Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet SWPS oraz Freie Universität w Berlinie. Założyciel Manufaktury Przyszłości. Posiada ponad 10 letnie doświadczenie w rozwoju kompetencji młodzieży i dorosłych. Jako Wizjoner z ciekawością patrzy w przyszłość.
Karolina Malinowska – psycholożka, badaczka, trenerka umiejętności psychospołecznych. Obecnie w Instytucie Badań Edukacyjnych kieruje projektem „Kariera bez barier”, który skierowany jest do szkół i dotyczy przygotowania dzieci i młodzieży ze zróżnicowanymi potrzebami do ich przyszłej tranzycji na rynek pracy. Od lat związana jest też z Uniwersytetem Humanistycznospołecznym SWPS, gdzie prowadzi zajęcia warsztatowe między innymi na studiach podyplomowych „Job-Coaching – nowoczesne doradztwo zawodowe i coaching kariery” i bierze udział w projektach badawczych oraz wdrożeniowych. Zajmuje się też zagadnieniem przemocy rówieśniczej w polskich szkołach i jest współtwórczynią systemu zapobiegania przemocy RESQL. Jest autorką licznych badań i publikacji z zakresu edukacji, w tym między innymi na temat współpracy i komunikacji między szkołą a rodzicami uczniów.